2012 m. gruodžio 20 d., ketvirtadienis

Kapustnica

   ...nostalgija užplūsta Slovakijai, kai pamatau raugintus kopūstus... Pati skaniausia sriuba ten valgyta :) Negaliu sakyt, kad niekada negaminau raugintų kopūstų sriubos. Ne tik sriubą verdu, bet dar kartais ir patroškinu juos... :) Bet slovakiška kapustnica - man vistiek skaniau :)


Reikia:

svogūno,
kiaulienos sprandinės,
džiovintų grybų,
aliejaus,
raugintų kopūstų,
rūkytos dešros,
druskos,
maltos saldžiosios paprikos,
vandens,
česnako skiltelių

   Pirmiausia susismulkiname svogūną ir jį sukrauname į puodą, kuriame virsime sriubą, tik prieš tai jame įkaitinus truputį aliejaus, kad svogūnai nepridegtų prie dugno. Šiek tiek apkepus svogūnus, sukrauname gabaliukais pjaustytą kiaulienos sprandinę ir juos kartu šiek tiek pakepiname.

    
   Tada įberiame šaukštelį, arba pagal skonį, druskos, 2 a.š. maltos saldžiosios paprikos, džiovintų grybų (aš naudojau šaldytus, nes kitokių neturiu) ir apie 0,5l vandens. Taip paliekame virti maždaug 40min.


   Po 40min. į puodą įdedame raugintus kopūstus. Aš juos prieš tai nuplaunu. Man kažkaip švariau taip atrodo :D, nes kopūstai tai ne namie raugti... Pripilame vandens tiek, kokio tirštumo sriubas mėgstame. Man patinka tokios, kur, kaip sakoma, šaukštas gali stovėt :D. Įmetame keletą skiltelių česnako ir rūkytą dešrą.


   Po 20min. dešrą išimame, supjaustome griežinėliais ir sumetame atgal į puodą. Šiuo metu galime paragauti ir nuspręsti, ar mums druskos, rūgšties kaip tik, ar per daug, ar per mažai. Tada dar truputuką paverdame ir viskas.



   Tai ne pirmas mano sriubos virimas. Išbandžiau pagal keletą virėjų :D Aišku, skaniausia sriuba, ten, Slovakijoj... Vratnoj arba Štrebske... Bet gi ten neatsidursi tada - kada nori... O pagal šį receptą, rastą http://www.svetvomne.sk/index.php?com=strava&mod=recepty&task=detail&id=191 verdu jau antrą kartą ir manau, kad mano paieškos šios sriubos - jau baigtos :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Ieškoti šiame dienoraštyje