2012 m. lapkričio 24 d., šeštadienis

Cepelinai

   Normalūs, elementarūs, turbūt visi ir visos juos taip daro :) Tiesiog šiandien nusprendžiau, kad noriu cepelinų. Labai seniai jau juos gaminau... Gal pernai? Prieš porą metų, aš juos dariau pirmą kartą. Gėda, sakyčiau :D, bet yra kaip yra. Jei labai įsinorėdavom - visada aplinkui yra apsčiai kavinių. Blogiausia man buvo tai, kad atsiminiau, kad mama dėdavo į bulvių tarkius virtas sumaigytas bulves, bet o kokiom proporcijom? Kai jos paklausiau - pasakė: iš akies :D. Labai normalus ir aiškus paaiškinimas, juk ir aš daug ką dedu "iš akies" :D.  Bet kai ji gamina didžiulei krūvai žmonių, tai tas "iš akies" gali būt įvairus :D. O mes tik dviese ir coliukė, kuriai pusė grūdo dienai - ir tai per daug :D Ir netyčia netikėtai atradau man idealią virtų ir žalių bulvių proporciją :)



Reikės:

bulvių,
svogūno,
faršo ar varškės,
kiaušinio,
prieskonių,
druskos,
krakmolo (aš pirktinio papildomai nenaudojau).

   Nuskutame  20 bulvių. 4 iš jų - išverdame, po to sumaigome kaip košei. Likusias 16 bulvių ir svogūną (tam, kad tešla taip nepajuoduotų) sutarkuojame bulvių tarka. Tada tuos tarkius nuspaudžiame (nukošiame labai sausai) į atskirą dubenį. To skysčio neskubėkit išpilti, nes nusėdusį ant dugno krakmolą panaudosime :). Taigi, dabar paimame didesnį dubenį tešlai: sukrauname nuspaustus tarkius, sudedame sumaigytas virtas bulves, tada nupylę skystį, įdedame pusę nusėdusio krakmolo. Viską gerai išminkome, kad gautųsi normali vientisa masė.


   Dabar galime statyti ant ugnies puodą su vandeniu, sudėti į jį likusį krakmolą ir druską. Kol vanduo užvirs, pasidarome norimą įdarą ir prisidarome cepelinų. Aš dariau ir su varške, ir su faršu.

   Į varškę įmušame kiaušinį, pasūdome ir įdedame mėgstamų prieskonių (aš dėjau raudonėlio). Viską gerai išmaišome.


   Į faršą dėjau tik druskos ir prieskonių (dėjau prieskonių mišinį, kurį dažniausiai naudoju). Viską gerai išmaišome.



   Pasidarę įdarą galime pradėti daryti cepelinus.




   Vandeniui užvirus juos atsargiai sudedame ir virdame, kol išvirs :D. Varškinius aš viriau apie pusvalandį, o su faršu truputėlį ilgiau. Iš šios porcijos, man išėjo 5 cepelinai su varške ir 7 cepelinai su faršu. Cepelinų dydis - priklauso nuo šeimininkės :) Taip kad, kiekvienai gausis skirtingas kiekis :)

   Patiekiame su padažu, kokį mėgstame:)

   Tiesa,  jei bulvės nelabai krakmolingos, tai kokį šaukštą, du krakmolo gerai būtų įdėti į vandenį, kad cepelinai nesuplyštų :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Ieškoti šiame dienoraštyje